شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۰۲۷۷۲
يکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

فکرشهر:  مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به کاهش بارش باران در مهر ماه امسال تاکنون نسبت به سال قبل گفت: آبگیری سدهای استان بوشهر در ۳ ماه پاییز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش فکرشهر ازتسنیم، کاهش باران در استان بوشهر سبب کاهش ذخیره‌سازی آب در پشت 3 سد این استان شده که به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر به سبب کاهش بارش باران آبگیری سدهای استان بوشهر در 3 ماه پاییز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 90 درصد کاهش داشته است.

علی محمدی با بیان اینکه در سال آبی جاری از مهرماه تاکنون در مجموع 4 میلیون مترمکعب آبگیری توسط سدهای استان بوشهر انجام شد اظهار داشت: در سال آبی گذشته در مدت یاد شده 60 میلیون مترمکعب آب باران توسط این سدها ذخیره شد.

وی ظرفیت سد رئیسعلی دلواری استان بوشهر را 695 میلیون مترمکعب دانست و بیان کرد: اکنون 300 میلیون مترمکعب آب پشت سد رئیسعلی دلواری ذخیره و حدود 60 درصد از ظرفیت مخزن سد خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر با بیان اینکه به 180 میلیون مترمکعب آب در حوزه سد رئیسعلی دلواری برای بخش کشاورزی و زیست محیطی نیاز است تصریح کرد: سد رئیسعلی دلواری از مهر تا اسفند ماه سال گذشته 260 میلیون مترمکعب و امسال به واسطه کاهش بارش‌ها تاکنون تنها 4 میلیون مترمکعب آبگیری شده است.

محمدی سد تنگ‌ارم دشتستان را از دیگر سدهای استان بوشهر دانست و گفت: ظرفیت این سد 4.5 میلیون مترمکعب است که نیاز آب شرب و کشاورزی منطقه تأمین می‌کند.

وی به سد ارغون کلمه در دشتستان پرداخت و با اشاره به حجم آن به ظرفیت 2 میلیون مترمکعب خاطر نشان کرد: برای انتقال آب این سد عملیات خط انتقال آن آغاز شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر